Полезни неща за FM 08 - MdiegoR

Всичко свързано с Football Manager 2008
Правила на форума
Моля, прочетете Правилата на форума преди да пишете.
FMBulgaria.com | FMSupportersBG.org
Публикувай отговор
MdiegoR
Мнения: 114
Регистриран на: 23 Окт 2007 12:43
Местоположение: Козлодуй

Полезни неща за FM 08 - MdiegoR

Мнение от MdiegoR »

Вече 5 месеца играя непрестанно една и съща игра - FM и заради това мисля да ви запозная малко с личния си опит. Ще слагам когато мога интерстна информация с която да мога да помогна. За днес:

Това са показателите на играчите и всеки за какво служи. Мисля, че ще бъда полезен. Правил съм я отдавна може някои да сте я виждали вече. Това е само бета версия. Скоро ще пусна full версията. :)

Изображение
Football Manager 2008 player
...At the age of just 17, Berbatov moved to the most successful Bulgarian club CSKA Sofia following in the footsteps of his father, Ivan, who also played for the club as a left winger and later as a defender...
НиКи
Мнения: 1957
Регистриран на: 25 Юли 2007 14:39
Местоположение: Сф

Re: Полезни неща за FM 08 - MdiegoR

Мнение от НиКи »

Технически показатели

Corners (Корнери): Колко добре играчът изпълнява корнери.

Crossing (Центриране): Колко добре играчът центрира топката. Важно за крилата и за атакуващите бекове и уингбекове. Разбира се, колкото и добре да центрира даден играч, от това няма смисъл ако нападателите са ниски и със слаб отскок.

Dribbling (Дрибъл): Способността на играча да се движи с топката в крака и да избягва опитите на противниците да му я отнемат. Важно за всички, които имат зададена опцията Run With Ball.

Finishing (Завършващ удар): Способността на играча да вкарва топката във вратата на противника от близко разстояние. Изключително важно за нападателите, но и много важно за всички останали играчи, на които им се налага да влизат в наказателното поле на противника.

First Touch (Поемане на топката): Колко добре играчът овладява подадената му топка и колко добре играча може да играе с едно докосване (това зависи и от Passing, Decisions и др.). Важно за всички играчи, особено тези, които са подложени на напрежение.

Free Kicks (Свободни удари): Умението на играча да изпълнява преки и непреки свободни удари.

Heading (Игра с глава): Колко точно играчът може да насочи топката с глава (дали играчът ще успее да се пребори да играе с топката зависи от Jumping-а и ръста му). Важно за централните защитници и централните нападатели (особено ако се играе тактика използваща long и direct balls).

Long Shots (Далечни удари): Способността на играча да вкарва топката във вратата на противника от далчено разстояние. Важно за всички атакуващи футболисти.

Long Throws (Далчени тъчове): Умението на играча да изпълнява далчени тъчове, известни също и като "английски". Играта приема, че всички играчи могат да изпълняват добре тъчове, при които топката се хвърля на близък играч.

Marking (Персонална защита): Колко добре, играчът може да изпълнява ролята на персонален пазач, т.е. да стои близо до противника, за когото отговаря. Важно за защитниците и дифензивните полузащитници (особено тези с man-marking инструкция).

Passing (Подаване): Колко точно играчът може да подава топката. Важно за всички играчи, особено когато се играе с short или direct passing.

Penalty Taking (Изпълняване на дузпи): Способността на играча да вкарва от дузпи. Най-вероятно при изпълнение на дузпи, компютърът взима предвид и оценкитите за Composure(доколко ще остане спокоен докато изпълнява дузпата) и Influence (доколко ще "се пребори" той да изпълни дузпата).

Tackling (Единоборства): Умението на играча да печели "чисто" топката при борба рамо-в-рамо и шпагати. Важно за всички играчи, на които им се налага да отнемат топката, особено за защитници и дифензивни полузащитници.

Technique (Техника): Умението на играча да контролира топката, както и да изпълнява различни "трикове" с нея. Доколко играчът е "на ти" с топката. Важно за всички играчи, които трябва да задържат топката.

===========================================================================================
Ментални показатели

Aggression (Агресивност): Показва колко агресия използва играчът за да отнеме топката от противника. Важно за защитниците и дифензивните полузащитници. Висока агресия може да доведе и до повече картони за играча.

Anticipation (Предугаждане): Способността на играча да предвиди къде ще се озове топката в следващия момент. Важно за централни защитници, нападатели и халфове. Халфовете с високо предугаждане имат по-голям шанс да пресекат пасове в средата на терена и така осигуряват по-често владеене на топката за отбора.

Bravery (Смелост): Колко вероятно е играчът да се хвърля в единоборствата, въпреки риска от контузии. Важно за всички играчи, но особено за тези със защитни задачи. Повишава риска от контузии.

Composure (Самообладание): Доколко играчът запазва спокойствие при "напечени" ситуации, например когато нападател излиза сам срещу вратаря, когато изпълнява изключително важна дузпа и т.н. Важно за нападателите и защитниците.

Concentration (Концентрация): Способността на играча да остава концентриран по време на мача. Ниската концентрация води до "отпускане" или подценяване на ситуациите в разлини периоди от мача. Важно за всички играчи, но изключтелно важно за вратаря и защитниците.

Creativity (Поглед върху играта): Колко е добър играча в създаване на голови положения за съотборниците си. Важно за плеймейкъра, както и за останалите играчи, които "правят" играта на отбора.

Decisions (Опит): Способността на играча да реагира инстинктивно по време на игра, особено когато е под напрежение. Важно за всички играчи, но особено за тези, които са в центъра на събитията.

Determination (Решителност): Показва "желанието за победа" на играча. Висока решителност означава, че играчът ще прави всички възможно отборът му да постигне победа, дори когато губи в резултата. Изключително важно за капитана на отбора, но полезно за всички останали играчи.

Flair (Изобретателност): Умението на играча да импровизира и изненадва притивника, озовавайки се по този начин в изгодни голови позиции. Важно за нападателите. Висока непредвидимост означава и че играчът по-често ще опитва нестандартни решения, за сметка на тактическите указания.

Influence (Лидерство): Доколко силно играчът умее да влияе на съотборниците си. Изключително важно за капитана на отбора. Може да се окаже и нож с две остриета, ако играч с високо лидерство е непрофесионален или с лош характер.

Off-the-ball (Движение без топка): Умението на играча да заеме добра атакуваща позиция. Изключително важно за атакуващите футболисти.

Positioning (Позициониране): Умението на играча да заеме добра позиция в защита. Важно за защитниците (особено ако отборът играе със zonal marking), дифензивните полузащитници и вратарите. Комбинирано с Acceleration, е задължителен атрибут за защитници, които играят с Offside Traps.

Teamwork (Отборна игра): Доколко играчът умее да си партнира с останалите играчи в отбора. По високата отборна игра, означава и че играчът ще се "жертва" в името на отбора и ще спазва по-добре зададените му тактически задачи. Важно за всички играчи.

Work Rate (Работливост): Колко сили играчът е способен да хвърли в мача и в тренировките. Важно за всички играчи, особено ако се играе с преса.

=========================================================================================
Физически показатели

Acceleration (Ускорение): Колко бързо играчът може да достигна максималната си скорост от стоящо положение. Важно за крилата, нападателите и играчите участващи в контраатаките на отбора. Особено ценно, когато е комбинирано с висок Dribbling. Важно и за защитниците, когато срещу тях играят бързи нападатели.

Agility (Пъргавост): Способността на играча да сменя рязко посоката си на движение и на вратаря да прави акробатични спасявания. Важно за всички играчи, особено когато се играе бърз футбол.

Balance (Баланс): Способността на играча да остава на крака, дори когато противника го притиска и се опитва да му я отнеме или да го изблъска. Важно за играчите, които се движат с топката или които я задържат.

Jumping (Висок скок): Колко високо играча може да скача за висока топка.

Natural Fitness (Физическа форма): Колко лесно е за играча да запазва физическата си форма, когато е контузен, колко бързо се лекува от контузии и доколко може да издържа физическите натоварвания, дори когато премине "зенита" на силите си.

Pace (Скорост): Каква е максималната скорост, която играчът може да достигне. Важно за крилата и нападателите.

Stamina (Издържливост): Колко дълго играчът може да бяга по време на мач, без да се измори. Важно за играчите, на които им се налага да пробягват дълги разстояния по време на мач, особено на тези, които трябва да пресират противника. Ако средното ниво на stamina в 11те на терена е ниско, това увеличава риска от получаване на голове в края на мача.

Strength (Сила): Показва колко е силен играча физически. Помага при пазенето на топката и при физическите единоборства. Централни халфове, защитници и нападатели.

=========================================================================================
Вратарски показатели

Aerial Ability (Игра за високи топки): Способността на вратаря да хваща високите топки в нековото наказателно поле. Особено полезно, когато противникът играе с много центрирания. Слаба игра за високи топки води до неразчетени излизания на вратаря, които често завършват с гол за противниковия отбор.

Command Of Area (Контрол над наказателното поле): Значението на този показател се променя във всяка нова версия на играта (откакто беше въведен в CM4), но съдейки по най-новите ресърчарски документи за FM2006, този показател показва сколонността на вратаря да излиза за високи топки, както и в други подобни ситуации. Съответно вратар с висок контрол над наказателното поле, но нисък Aerial Ability, може да доведе до много главоболия на защитата с неразчетените си излизания.

Communication (Комуникация със защитата): Показва колко добре вратаря организира защитата пред себе си.

Eccentricity (Ексцентричност): Доколко вратаря е склонен да прави непредвидени действия. Ексцентричните вратари са спобни както да моменти на гениалност, така и да изпадат в глупави ситуации.

Handling (Улавяне на топката): Умението на вратаря да овладява топката след противникови шутове, както и да хваща сигурно топки във въздуха.

Kicking (Шут): Способността на вратаря да подава топката достатъчно точно на далечни разстояния. Особено важно, ако отборът играе с long balls.

One-on-ones (Очи-в-очи): Умението на вратаря да излиза победител при ситуациите, в които се озовава очи-в-очи срещу нападателя.

Reflexes (Рефлекси): Способността на вратаря да спасява удари към вратата (особено от близко разстояние), благодарение на своите рефлекси.

Rushing Out (Излизане): Умението на вратаря да излиза извън наказателното поле и да пресича противникови пасове.

Tendency To Punch (Склонност към Избиване): Склоността на вратаря да боксира топката, вместо да се опитва да я улови. Избивайки топката, вратаря има по-голям шанс да не я изпусне, създавайки възможност за добавка от противников нападател, но ако защитата пред него е слаба, и избиването може да се окаже еднакво опасно.

Throwing (Хвърляне): Умението на вратаря да подава топката с ръце. Особено важно ако се играе на контраатаки.

=========================================================================================
Скрити показатели
Съществуват и редица показатели, които не се виждат в самата игра, но влияят на действията и уменията на играчите на терена и извън него. За някои от тях, скаутите и профилите на играчите загатват (примерно играч с характер Ambitious показва висока оценка за Ambition на играча).

Adaptability (Приспособимост): Колко добре се приспособява играчът към живот в различна от неговата държава.

Ambition (Амбициозност): Колко голяма е амбицията му да играе/работи на най-високото възможно ниво (в по-силен отбор, в по-силно първенство, за по-ценни трофеи).

Consistency (Постоянство): Колко е постоянна формата на играча по време на сезона. Ниско постоянство означава, че е по-вероятно играчът да редува силни и слаби игри.

Controversy (Склонност към скандали): Доколко е сколнен към спорове извън терена с треньори, фенове и други играчи.

Dirtiness (Мръсна игра): Колко често играчът използва "мръсни" трикове по време на игра.

Important Matches (Важни мачове): Този показател определя колко добре се справя футболистът във важни мачове като финал за купата на страната или финал на Световно Първенство. Играчи с ниска оценка за важни мачове са склонни да играят страхотно във вътрешния шампионат, но когато дойде дерби или важен мач в международните турнири се "излагат".

Injury Proneness (Поддатливост на контузии): Каква е вероятността играча да се контузи по време на мач или тренировка.

Loyalty (Лоялност): Доколко е лоялен към клуба, в който се намира, особено сълно личи, ако играе за любимия си отбор (Favored Club).

Pressure (Психика): Доколко успява да попречи на напрежението, на което е подложен на терена, да не му се отразява на играта. Например ако отборът има много играчи със слаба психика и се намира на финалната права за спечелване на шампионска титла, играчите могат да не устоят на напрежението и да запишат слаби игри, точно когато от тях се очаква най-много, губейки по този начин титлата.

Professionalism (Професионализъм): Доколко играчът се отнася професионално към задълженията си извън терена (тренировки и т.н.).

Sportsmanship (Спортсменско поведение): Доколко играчът е коректен на терена и е склонен на "феърплей" жестове, както и доколко спортменски се държи извън терена.

Temperament (Темперамент): Доколко умее да сдържа емоциите си на терена и извън терена.

Versatility (Многостранност): Колко добре играчът може да се справя на постове, на които не е свикнал да играе.
=============================================================================
Други

Goalkeeping Rating (Вратарски умения): На какво ниво са вратарските умения на даден полеви играч.

Outfield Rating (Игрови умения): На какво ниво са техническите умения на даден вратар.

============================================================================
1. Mentality - Стил на игра
1.1 Ultra Defensive - Всички в защита
1.2 Defensive - Защитен стил
1.3 Attacking - Атакуващ стил
1.4 All out of Attack - Всички в атака!

2. Creative Freedom - Творческа свобода
2.1. Little - Малка
2.2. Normal - Нормална
2.3. Much - Голяма

3. Passing Style - Стил на подаване
3.1. Short - Преобладават късите пасове.
3.2. Mixed - Смесено
3.3. Direct - Директни пасове
3.4. Long - Дълги пасове към нападателите

4. Tempo - Темпо на игра
4.1. Slow - Бавно
4.2. Normal - Нормално
4.3. Quick - Бързо

5. Width - Ширина (дали играчите "разтеглят играта по фланговете")
5.1. Narrow - Тясна
5.2. Normal - Нормална
5.3. Wide - Широка

6. Closing Down - Преса
6.1. Rarely - Рядко
6.2. Mixed - Смесено
6.3. Often - Голяма

7. Time Wasting - Бавене на времето
7.1. Rarely - Рядко
7.2. Mixed - Смесено
7.3. Often - Често

8. Defensive line - Линия на защитата (колко напред се изтегля защитата, когато отборът атакува)
8.1. Deep - Дълбока
8.2. Normal - Нормална
8.3. Push up - Напреднала

9. Tackling - Единоборства
9.1. Easy - Предпазливо
9.2. Normal - Нормално
9.3. Hard - Твърдо

10. Focus Passing - Фокусиране на подаването
10.1. Mixed - Смесено
10.2. Down Both Flanks - През двата фланга
10.3. Down Left Flank - През левия фланг
10.4. Down Right Flank - През десния фланг
10.5. Trough The Middle - През центъра

11.Marking - Пазене (маркиране)
11.1.Zonal Marking - Зонално пазене
11.2.Man Marking - Персонално пазене

12. Target Man Supply - Пасове към Target man-a
12.1. Mixed - Смесено
12.2. To Feet - На крак
12.3. To Head - За глава
12.4. Run Onto Ball - Извеждащи

13. Tight Marking - Близко пазене

14. Use Target Man - Цел, Мишена

15. Use Playmaker - Използване на Плеймейкър

16. Play Offside - Игра на изкуствени засади

17. Counter Attack - Игра на Контраатаки
Малко по обширно ;)
Изображение

ЦСКА - Убиецът на гиганти

Изображение
sparky_killer

Re: Полезни неща за FM 08 - MdiegoR

Мнение от sparky_killer »

Е братле бог да те благослови ,че игра си е доста сложна ,а много ми се играе и с това уроче все пак ще имам някакво малко от малко понятие как се играе
Публикувай отговор

Обратно към “Football Manager 2008”